www.dania.com.pl
Start Ambasada Danii
DesignDenmark
Kalendarz Wydarzeń
Podróże
Szlakiem wzornictwa i architektury
Bornholm -
wyspa artystów
Kontakt

Skandynawskie wzornictwo skandynawska izba gospodarcza święta tradycja

Kliknij na zdjęcie, zobacz, przeczytaj:

  • ofertę firm skandynawskich w Polsce
  • inspirujace skandynawskie rozwiązania
  • najnowsze informacje ze Skandynawii

Lurpak duńskie wzornictwo marka

Arla Foods                

Marka Lurpak

Arla Foods jest częścią duńsko-szwedzkiego koncernu mleczarskiego, należącego do jednych z największych w Europie, obecnego na prawie wszystkich kontynentach.
 
 
Arla Foods w Polsce:
 
Arla Foods oferuje polskim konsumentom szeroki i ciekawy asortyment, na który składa się wiele różnych marek. W ich skład wchodzi legendarne już, duńskie masło Lurpak.
Jego historia jest ciekawa ze względu na wczesne, bo w XIX wieku, bardzo świadome użycie znaku firmowego (marki) na opakowaniu, znaku charakterystycznego po dzień dzisiejszy.
 
 
Historia marki oraz galeria zdjęć - Lurpak
(w języku polskim)>>>
 
Lurpak – duńskie masło z historią                                                                   Znak graficzny i marka znana od ponad 100 lat
  
Historia marki LURPAK® zaczyna się w 1888 roku.
Duńskie masło zawsze było cenione za jakość i smak. Dlatego w 1888 r. duńscy mleczarze postanowili odróżnić swoje masło od produktów z innych krajów wspólnym znakiem – współcześnie powiedzielibyśmy wspólną marką.
 
23 października 1901 r. został zarejestrowany „Lurmark®” – znak jakości duńskiego masła.Nadal można go oglądać na każdym opakowaniu LURPAK.
Przedstawia cztery skrzyżowane „lury” – bardzo rzadkie instrumenty dęte z epoki brązu, które stały się symbolami Danii. Od 1911 roku wyłącznie te mleczarnie, które uczestniczyły w rygorystycznym systemie kontroli jakości miały prawo używania znaku „Lurmark® Duńskie Masło” do produkowanego w nich masła.
 
 
Tradycyjnym opakowaniem do przewożenia masła były drewniane beczułki. To na nich wypalano znak „Lurmark®”. Rozwój technologii w latach 50-tych XX wieku pozwolił na zawijanie kostek masła w folię lub papier.
 
Na nowym, wprowadzonym w 1957 r. opakowaniu, pojawiła się współcześnie nam znana nazwa LURPAK®.

Nowe opakowanie i nowe możliwości transportu umożliwiły stopniowy wzrost popularności masła LURPAK® poza granicami Danii. Obecnie masło LURPAK® można kupić w około 80 krajach na różnych kontynentach.
 
Lurpak
Obecnie marka LURPAK® jest własnością Danish Dairy Board, organizacji zrzeszającej duńskie mleczarnie.
Jest efektem ponad stu lat tradycji wytwarzania masła najwyższej jakości.
 
Do dzisiaj mleczarnie, w których powstaje LURPAK, w każdym tygodniu przekazują próbki produktów do oceny panelu specjalnie wyszkolonych ekspertów w niezależnym laboratorium. Ścisła kontrola jakości jest gwarancją tego, że masło LURPAK® w Twojej lodówce jest tym samym najlepszym masłem, które cieszy smakiem miliony konsumentów w innych zakątkach świata.

 
Zobacz o produkcie i historii marki: Lurpak

 

© Copyright Rekta Consulting